Ayakta Yemekten Vazgeçin

Zamanı sınırlı olanların çok yaptığı şeylerden biri ayakta bir şeyler atıştırmak. İki işin arasında yemeği de aradan çıkarmak gibi bir şey. Böylece fazla kalori almayacağınızı, çünkü zaten ayakta olduğunuzu falan düşünmeyin. Çünkü ayakta yemek yerken aldığınız kalori ile ayakta durmanın size kaybettirdiği kalori arasında dünyalar kadar fark var. Yani özetle yediğinizi yakamıyorsunuz.

 

ayakta yemek

ayakta yemek

Ne Yediğinizi Farkında Olun

Oturarak yemek yeme, daha az yemenizi ya da daha az kalori almanızı sağlayabilir. Ayrıca daha sağlıklı seçimler yapmanıza da yardımcı olur. Başka bir sahne daha düşünün. Buzdolabının önünde dikilip içindekilere kurt gibi saldırıyorsanız muhtemelen ne yediğinizi fakında değilsiniz. Aslında sadece bir şeyler yemiş olmak o an düşündüğünüz şey. Ama oturarak yediğinizde ne yediğinizi, ne kadar yediğinizi daha iyi takip edebiliyorsunuz. Böylece daha az kalori alacağınız için zamanla kilo vermek bile mümkün olabilir.

ayakta yemenin zararları

ayakta yemenin zararları

Çünkü oturarak yemek yediğimizde daha yavaş ve sakin yemek yiyoruz. Tokluk sinyalleri beynimize, yemek yemeye başladıktan yaklaşık 20 dakika sonra gitmeye başlıyor.Oturarak yemek size yemeğin tadını çıkarma şansı da veriyor. Ailecek yemek yeme ise beslenmeyle ilgili faydaların yanı sıra aile bireyleri arasındaki bağların kuvvetlenmesini sağlıyor. Aile sofrasında büyüyen çocukların tek başına yemek yiyen çocuklara oranla daha sağlıklı olduğu artık kabul edilmiş bir olgu.

Yorum Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir